Arrow

Momenteel hebben we geen meer van Arrow, maar hebben wel deze onderstaande .

Sinds 1851, hebben Cluett, Peabody & Co, Inc en zijn voorgangers de productie van overhemden voor de Amerikaanse man. Arrow is daarom geschikt voor iedere gelegenheid.

De geschiedenis van Arrow overhemden

In 1820, creëerde Hannah Montague de eerste afneembare kraag in haar huis in Troy, NY als een manier van het schoonmaken van de kraag van haar man zonder witwassen van het gehele shirt. In 1851, Ebenezer Brown herkende de mogelijkheden in de afneembare kraag industrie en begon met de productie van kragen in de achterkant van zijn winkel in Troy en de voorloper van de oorspronkelijke Cluett, Peabody & Co, Inc werd geboren. Dit bescheiden begin zou uiteindelijk leiden tot de invoering van het ARROW merk in 1885 als een pionier in de mannenmode. Na de Eerste Wereldoorlog, werden afneembare kragen verlaten ten gunste van zachte bijgevoegde kragen zoals de soldaten gewend waren. Conventionele witte shirts regeerde in de jaren '50 en flamboyante kleuren en patronen weerspiegelde de turbulentie van de 60's en 70's. Mode marcheerden voorwaarts, de pijl was beschikbaar als een herontworpen product, aantrekkelijk voor de vernieuwde conservatisme van de jonge, stedelijke professional in de jaren 1970 en 1980. Deze unieke mogelijkheid om tegemoet te komen aan de behoeften van haar klanten, terwijl het aanbieden van "authentieke Amerikaanse stijl" is het fundament van het merk ARROW voortdurende een succes geweest.

ARROW Vandaag

ARROW overhemden begon als een ooit revolutionaire idee dat een kraag kon losmaken van haar shirt, waardoor vrouwen een eenvoudiger voor hun echtgenoten konden reinigen zonder het wassen van het gehele shirt. Vanuit dit idee groeide een internationaal geprezen dress shirt merk. Vandaag, ARROW heeft een licentie in 109 landen en verschijnt op een breed assortiment voor de mannen, vrouwen en kinder gerelateerde producten. Uitstraling en aantrekkingskracht van het merk weerspiegelen een jeugdigheid en optimisme dat de Amerikaanse geest belichaamt. Daarnaast zijn er 357 vrijstaande ARROW winkels wereldwijd. Voortzetting van een rijke geschiedenis van innovatie in Amerikaanse stijl, hebben ze in 2010 herwerkt drie vintage shirts om een limited edition collectie exclusief in Urban Outfitters te leveren. In het voorjaar van 2013, werd de geschiedenis van het ARROW merk geïllustreerd toen Warner Brothers Entertainment een film genaamd "The Great Gatsby" bracht, die een replicatie van een 1922 ARROW advertentie op een oversized billboard in New York's beroemde Times Square. De originele PIJL Collar Man was een advertentie gemaakt door gerenommeerde Saturday Evening Post kunstenaar Joseph Christian Leyendecker. Elke illustratie werd gekenmerkt door een jonge man met een unieke PIJL kraag stijl. The Arrow Collar Man werd al snel het symbool van de geïdealiseerde Amerikaanse man, een icoon van stijl en raffinement, aanbeden door legioenen van vrouwelijke fans.
Benieuwd welke specifieke maat van Arrow u nodig heeft? Bekijk de Arrow Maattabel.

Bekijk de desktopversie
Ga naar Winkelwagen