Klantenservice - Garantie & Reparatie

Waarmee kunnen wij je helpen?
Bekijk onze FAQ, kom je er niet uit? Neem contact op

Garantie & Reparatie

We streven ernaar om klachten te voorkomen. Mocht een artikel toch gebreken vertonen of beschadigd zijn tijdens bezorging, dan horen we dit graag zo snel mogelijk. Je kunt hiervoor terecht bij de dichtstbijzijnde Suitable winkel of onze klantenservice.

Om een klacht over een product of onze dienstverlening te melden, stuur een mail naar [email protected] met vermelding van je naam, telefoonnummer en een foto van eventuele beschadigingen of gebreken.

We doen ons uiterste best om binnen enkele uren een persoonlijke reactie te geven. Mocht het drukker zijn dan verwacht, dan kun je binnen 5 werkdagen een antwoord verwachten. Samen zoeken we naar een passende oplossing, zoals reparatie, ruiling of terugstorten van het aankoopbedrag.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).


Wettelijke garantie

Voldoet een artikel niet aan de verwachte kwaliteit of is er buiten jouw schuld schade opgetreden? Dan mag je voor alle artikelen die je bij ons koopt, beroep doen op de wettelijke garantie, dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Het houdt in dat je recht hebt op gratis reparatie, vervanging van het artikel of terugbetaling van het aankoopbedrag. Het is belangrijk om gebreken zo snel mogelijk te melden binnen de verwachte levensduur van het artikel.

Fabrieksgarantie

Voor bepaalde artikelen in ons assortiment krijg je ook fabrieksgarantie. Dit is een extra garantie die een importeur of fabrikant geeft. Hieronder vallen fabricagefouten zoals losse naden, gebroken ritsen of andere gebreken die niet zijn veroorzaakt door normale slijtage. De fabrikant of importeur stelt zelf voorwaarden en een termijn aan deze garantie. Hier heeft Suitable geen invloed op. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Suitable Garantie

We garanderen dat je Suitable artikelen minstens een jaar lang wekelijks kunt dragen zonder dat ze aan vervanging toe zijn. Bovendien behouden ze hun levendige kleuren en comfortabele pasvorm, zelfs na herhaaldelijk wassen. Voldoet het artikel niet aan je verwachtingen of is er iets misgegaan tijdens het wassen? We denken graag met je mee om een passende oplossing te vinden.


Als het bestelde artikel niet aan je verwachtingen voldoet of beschadigd is aangekomen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze collega’s staan klaar om samen met jou naar een passende oplossing te zoeken.

Vind je dat we je klacht niet goed hebben behandeld? Dan kun je contact opnemen met Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC). Dit is een externe, onafhankelijke geschillencommissie die bindende uitspraken doet voor beide partijen. Voor meer informatie kun je terecht op www.degeschillencommissie.nl/. Je kunt ze ook bellen via 070 - 310 53 10 of je klacht indienen via het Europees ODR Platform.


Is een artikel beschadigd of defect? Weggooien is zonde, laat het ons repareren! 

We bekijken de mogelijkheden en houden je op de hoogte. Voor een reparatie hoef je meestal niets te betalen.

Lees meer over duurzaamheid bij Suitable


Je kunt bij Suitable terecht om je kleding te laten vermaken en herstellen. Hierbij kun je denken aan het dichtnaaien van scheurtjes, aannaaien van knopen, ritsen vervangen en broekzakken vernieuwen. 

Hoe werkt een reparatie?

Je kunt met het kledingstuk langs één van onze 29 winkels. Vanuit daar werken we samen met ervaren kledingmakerijen. Onze collega's helpen je graag met je verzoek.

Lees hier meer informatie over onderhoud en zorg voor je kleding:


Barbour Service

Via onze 29 shops bieden wij de service om je Barbour jas te laten waxen en/of repareren.

Hoe werkt de Barbour service?
  • Ga met je Barbour jas naar één van onze 29 shops, je kunt ze hier vinden.
  • De collega in de shop bepaalt samen met jou wat er aan de jas moet gebeuren. Uiteraard kun je ook kiezen voor enkel waxen of enkel een reparatie laten uitvoeren.
  • Na betaling van de kosten neemt onze collega je jas in en stuurt deze op naar Barbour. Afhankelijk van de drukte aldaar duurt het 4-6 weken voor je jas weer in de shop aankomt.
  • Je krijgt telefonisch bericht wanneer je jouw jas weer kunt komen ophalen.

Terug naar het overzicht

Per categorie

Klantenservice is gesloten

Onze klantenservice is morgen bereikbaar vanaf 09:00
Live chat
Klik hier om een chat te starten
Reactie binnen 1 minuut

Telefoon
073 623 5353
Reactie binnen 1 minuut

E-mail
[email protected]
Reactie binnen 1 werkdag

Hoofdkantoor
Stadionlaan 163 - 165, 5246JT Rosmalen
IBAN: NL96RABO0122798872
BIC/Swift code: RABONL2U
Btw-nummer: NL851836987B01
Kamer van Koophandel: 55728561
Conceptable B.V. handelend onder de naam Suitable
Ga naar winkelwagen
Populaire zoekopdrachten