Klantenservice - Retourneren

Waarmee kunnen wij je helpen?
Bekijk onze FAQ, kom je er niet uit? Neem contact op

Retourneren

Als consument heb je wettelijk recht op herroeping. Dit betekent bij Suitable dat je 30 dagen bedenktijd hebt om te beslissen of je de bestelling wilt houden. Deze periode begint op de dag na ontvangst van je bestelling. Binnen deze bedenktijd kun je het pakket terugsturen zonder dat je een reden hoeft op te geven. Na het kenbaar maken van je herroeping heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.

Voorwaarden herroepingsrecht
  • Bewaar alle verpakkingen, stickers en labels zorgvuldig. Deze moet je namelijk zo netjes mogelijk terugsturen.
  • Je mag kleding en accessoires passen, maar niet dragen. Het is dus niet de bedoeling om ze de hele dag te dragen of voor een speciale gelegenheid te gebruiken.
  • Ondergoed zoals boxershorts en sokken vallen NIET onder het herroepingsrecht vanwege hygiënische redenen en kunnen niet geretourneerd worden na verbreking van de verzegeling.

Download hier het herroepingsformulier.

Bij Suitable kun je artikelen op twee manieren retourneren:

In de winkel (gratis)

Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling een artikel gratis ruilen of teruggeven in een van onze Suitable winkels

Via de post

Na ontvangst van je bestelling mag je artikelen binnen 30 dagen via de post retourneren. Voor een snelle verwerking adviseren we je om hier je retour online aan te melden. 

We bieden je vervolgens verschillende mogelijkheden voor een retourlabel aan. Deze plak je op de buitenkant van het pakket.

Vul ook een retourformulier in en stop deze in het pakket voordat je het dichtdoet. Deze kan je hier downloaden.

Het pakket stuur je naar:

Suitable Herenmode
Afd. Retouren
Stadionlaan 163 – 165
5246 JT ROSMALEN
Nederland

LET OP: de retourkosten zijn voor je eigen rekening! Je kunt hier voor een lagere prijs een retourlabel kopen.

Is het artikel beschadigd?

Schade ontstaan door onzorgvuldig passen of tijdens het retourneren zullen we in mindering brengen op het bedrag dat we aan je terugbetalen.


Ja, het is mogelijk om bestellingen met elkaar te combineren tot één retourzending.

Belangrijk:
  • Zorg dat elke bestelling als retour is aangemeld in je account
  • Voeg voor elke bestelling een retourformulier toe in het pakket met daarop het bestelnummer

LET OP: de retourkosten zijn voor je eigen rekening. Je kunt hier voor een lagere prijs een retourlabel kopen.


Ja, dat is geen probleem. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Meld je retour aan in je account.
  2. Kies de optie ‘Ruilen voor een andere maat’.
  3. Retourneer het artikel naar Suitable.

Zodra we het artikel hebben ontvangen, sturen we de nieuwe maat automatisch naar je toe. Het is niet nodig om een nieuwe bestelling te plaatsen.


Ja, dat is geen probleem. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Meld je retour aan in je account.
  2. Kies de optie ‘Ruilen voor een ander artikel.
  3. Retourneer het artikel naar Suitable.

Zodra we het artikel hebben ontvangen, sturen we het nieuwe artikel automatisch naar je toe. Het is niet nodig om een nieuwe bestelling te plaatsen.

Houd rekening met de volgende punten:

  • Als het nieuwe artikel duurder is, betaal je het verschil via een betaalverzoek dat we je sturen na ontvangst van het geretourneerde artikel. Je kunt dit eenvoudig betalen via iDeal, creditcard of Klarna. Zodra we de betaling hebben ontvangen, sturen we het nieuwe artikel naar je toe.
  • Als het nieuwe artikel goedkoper is, storten we het verschil terug op je rekening. We sturen het nieuwe artikel naar je toe nadat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen.

We zullen het volledige aankoopbedrag terugbetalen, inclusief eventuele verzend- en betaalkosten. Dit doen we zo snel mogelijk, maar zeker binnen 14 dagen nadat je hebt laten weten dat je wilt retourneren. Eventuele retourkosten zijn voor rekening van de klant en worden niet terugbetaald.

Soms duurt het langer voordat je de terugbetaling ontvangt. We wachten dan nog op bevestiging vanuit ons magazijn dat we je retour hebben ontvangen. Je kunt dit proces versnellen door bewijs te leveren dat je het pakket hebt teruggestuurd en dat het bij ons is aangekomen.

We zullen het geld terugstorten op dezelfde manier als waarmee je hebt betaald, tenzij je aangeeft dat je het liever op een andere manier ontvangt. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.


Winkelaankopen kun je in elke Suitable winkel retourneren. Klik hier voor alle locaties.

 

Hoe werkt de terugbetaling?

Bedragen tot € 250,00 worden terugbetaald via retourpinnen in de winkel. Dit kan enkel op de pinpas waarmee ook is betaald.

Bij bedragen vanaf € 250,00 wordt de creditering verwerkt door onze financiële afdeling middels een bankoverschrijving.

Wij vragen hiervoor in de winkel eenmalig je bankgegevens.

 

Retourbedragen staan doorgaans binnen 1-2 werkdagen weer op je rekening.

 

 

Betaald met een giftcard?

Dan krijg je een giftcard ter waarde van het retourbedrag terug.


Terug naar het overzicht

Per categorie

Klantenservice is gesloten

Onze klantenservice is morgen bereikbaar vanaf 09:00
Live chat
Klik hier om een chat te starten
Reactie binnen 1 minuut

Telefoon
073 623 5353
Reactie binnen 1 minuut

E-mail
[email protected]
Reactie binnen 1 werkdag

Hoofdkantoor
Stadionlaan 163 - 165, 5246JT Rosmalen
IBAN: NL96RABO0122798872
BIC/Swift code: RABONL2U
Btw-nummer: NL851836987B01
Kamer van Koophandel: 55728561
Conceptable B.V. handelend onder de naam Suitable
Ga naar winkelwagen
Populaire zoekopdrachten