In de warme zomerdagen is een t-shirt vaak de enige vorm van kleding voor het bovenlijf. Om toch wat speels of stoers uit te stralen worden er prints op de shirts gedrukt. Nu heeft Suitable voor u de leukste prints. Van Nederlandse heritage van VanOrange tot de speelse merknaam van Levi"s.

Een bijzonder vernieuwende creatie uit de jaren negentig was het tatooshirt van de Frans ontwerper Jean-Paul Gaultier, die met all-over prints op doorzichtige, rekbare stoffen de illusie van bodypainting wist te wekken. In de jaren zeventig kwam men op het idee om T-shirts te bedrukken. T-shirt-prints werden een medium. Het witte vlak zonder storende knopen of naden bleek uitstekend geschikt voor betekenissen, slogans en politieke statements. Milton Glasers “I LOVE N Y” werd miljoenen op t-shirts gedrukt. Che Guevara, het embleem van de Rolling Stones en de tong van John Pasch waren absolute longsellers. Beroemd zijn ook de punkshirts van Vivienne Westwood. Ton Margaret Thatcher in 1984 de Britse ontwerpster Katherine Hamnett ontving, droeg deze een t-shirt met het opschrift “58% don"t want pershing”. Je kunt het zo gek verzinnen of het wordt wel gedrukt. Er zijn fanconcert,- souvenir- en zogenaamde artshirts. Bedrijven stellen ontwerpers van hun karakteristieke logo ter beschikking, steden lopen te koop met lokaal patriotisme en ook de mode ontwerpers zelf laten hun label op T-shirts afdrukken. Coca Cola wordt Co-Caine gemaakt. Of men bedenkt eigen slogans en bedrukt er eigen shirts mee. De mogelijkheden zijn eindeloos.

ONZE SERVICE
Gesloten
Gratis thuisbezorgd
Retourneren in 14 winkels
Persoonlijk advies
Bekijk de desktopversie